[IELTS Writing Task 2 - Actual Test 21/11/2020] TV ENTERTAINMENT PROGRAMMES & EDUCATION



Đề full:

Some people say that all popular TV entertainment programmes should aim to educate viewers about important social issues. To what extent do you agree or disagree with this statement?

Phân tích đề này chúng ta có những keywords chính là: all TV entertainment programmes, educate viewers, important social issues. Các bạn chú ý các từ khoá này thật kỹ để không mất điểm nhé.

Từ khoá quan trọng: ALL popular TV entertainment programmes

Có một kinh nghiệm mà mình thường hay nói với học viên đó là trong IELTS không có cái gì là quá tuyệt đối. Nếu gặp cái gì tuyệt đối thì tức là đó chính là dấu hiệu để chúng ta có thể đưa ra lập luận ở cả hai mặt. Các dấu hiệu của sự tuyệt đối thường sẽ là “the best, only, the most, all, every”. Bài này cũng là một trường hợp như vậy với từ “all” nên mình sẽ phát triển bài theo dạng Balanced Opinion chứ không nói về dạng Strong Opinion.

Sau đây là dàn ý theo hướng hoàn toàn đồng ý mình brainstorm cùng các bạn học viên ở lớp ngay sau khi có đề. Dàn ý này nhấn vào việc popular TV shows có 2 ưu điểm chính về đối tượng khán giả lớn và cách truyền tải nội dung thân thiện với khán giả hơn nhưng ở phần body 2 mình sẽ counter từ “all” bằng việc argue rằng một số đối tượng lớn hơn sẽ chỉ tìm tới TV như một phương tiện giải trí chứ không phải để nhận thêm những moral lessons (vì họ đã có đủ rồi). Nếu có ideas gì thêm thì mọi người cùng góp ý nhé!


Body 1: popular TV entertainment programmes can potentially reach a wide range of audience and address social issues in a more accessible way

- Popular TV entertainment programmes are broadcast during peak hours/ prime time with extremely high viewership -> problems addressed in the shows will be delivered to more people

- TV programs tend to portray social issues in a more engaging way through subliminal messages -> easier for the young to comprehend. Example: Sesame Street - provides young children with a gentle introduction to important, sometimes distressing, issues such as discrimination, violence, social incompetence by using a diverse cast of humans and light-hearted muppets characters


Body 2: not ALL TV entertainment programmes need to have educational value.

- Only the ones aimed at children and adolescents should contain information about social and topical issues. By watching these programmes, the young can learn how to tackle the issues and scenarios they may face at any point of their lives. However, this is usually not the case for adults who are morally aware and know what to do in difficult situations in life.

- The TV programmes are likely to lose their entertainment value when they excessively integrate details related to social problems into their content. People, especially adults, tend to lose their interests when they have to listen to moral lessons on TV. 

Comments

Popular posts from this blog

AI and the future applications in education

[IELTS Writing Task 2 - Actual Test 09/01/2021] INTERNATIONAL SPORTS EVENTS

[IELTS Speaking Part 2]